onsdag 23. oktober 2013

Hjemme igjen,høst, Vinter & FWSS lue ★

Forrige mandag kom jeg og lilleprinsessa hjem etter tre uker på farten.
Først gikk turen til Tønsberg hvor vi storkoset oss hos familien til min kjære. Var innom den flotte strikkebutikken To små nøster. En nydelig butikk hvor jeg fikk handlet litt garn :)

Deretter gikk turen til Oslo. Jeg hadde gledet meg til å besøke Pickles. Men vi var der fra mandag til onsdag og skuffelsen var stor når jeg oppdaget at butikken deres kun er åpen på torsdagen. Når jeg nå kom hjem ser jeg at butikken er jo åpen hele uken. Så kanskje har jeg lest feil da?Eller har åpningstidene endret seg i det siste? Jaja, neste gang det blir Oslo tur skal jeg definitivt innom!

Men mens vi var i oslo tok vi toget til Majorstuen og jeg fikk besøk Tjorven garn, utrolig fin og hyggelig butikk, sannelig ble det gjort litt garnkjøpt der også.


Da vi var på Oslo City kom jeg jo over en garnbutikk der også, klart det måtte handles der også :)

Da besøket i Oslo var over for denne gang dro jeg og lille prinsessa til Sverige for å besøke storesøster og svigerbror, nærmer Jonkjoping, utrolig fin by og utrolig koselig!Lengter tilbake..Vi var innom garnbutikk der også, ble litt kjøp av garn der også men ikke videre imponert, mye garn med innhold av acryl..
I Sverige var det herlig høst. Elsker høsten og det er så utrolig fine farger!









På reisen ble det selfølgelig strikket. Min flotte svigersøster ønsket seg den populære FWSS - luen. Jeg insisterte på å strikke den til henne istede for å kjøpe en i butikken. Luen ble strikket etter oppskriften til Sidsel på pinne 3 mm.

Og med samme garnet som koselige Eli Kristin som har bloggen Skorpionens Hjørne. Luen er sendt i posten idag og håper mottaker blir fornøyd :)





De andre strikkeprosjektene kommer :)

Her i Tromsø er vinteren kommet og ullklær til lille engelen er gull verdt 

Håper alle har det bra og nyter denne tiden enten det er høst eller vinter der du bor 

Klem Jeanette 

4 kommentarer:

  1. Fin lue! Gleder meg til å se flere prosjekter :)

    SvarSlett
  2. Vakre høstfarger! Her har bladene falt av trærne nå, så det ble plutselig så grått og trist. Og flott lue!

    SvarSlett
  3. Så fine høstbilder! Nå er høsten over og det er blitt vinter her nord, men det er jo fint det også:-)

    Høres ut som dere har hatt en fin tur med mange muligheter til å fylle opp garnlageret. Synd du ikke fikk med deg Pickles da.

    Finfin FWSS-kopi du har laget. Dette er jo en super gave:-)

    SvarSlett
  4. Thihi, så artig å se at du har benyttet deg av samme garn :) Får ikke tak i det her og flere vil ha lue i samme garn som den til jenta mi.

    Nydelige bilder og så fristende garnbutikker du fikk besøkt ^_^ Den Pickles-butikken står som et must for mitt neste Oslobesøk, men jeg er redd man kan gå på en fryktelig "smell" der inne, hihi!

    Kos deg med vesle jenta!
    Klem, Eli Kristin

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...