onsdag 25. september 2013

Strikkagaver ♡

Forrige helg dro jeg og lillemor på tur. Først var vi å besøkte en helt fersk skatt som er kommet til verden. Lillebroren til mi kjære gudatter og sønnen til en av mine beste venniner. Det var stor stas!Av strikkaklær fikk han den blå rilletrøjen som jeg har skrevet om her og en strikkadress med lue. Siden Ane la ut den fine flettedressen var jeg forelsket. Dressen er så nydelig syns jeg, så enkel, så elegant, akkurat slik jeg liker det 





Da min lille prinsesse ble døpt ble jeg overrasket av min storesøster, hun hadde strikket en slik, i grå til vår lille engel  Og en ting er sikker, den er nydelig på også 







Senere dro vi hjem til mitt paradis på Senja. Da var det min kjære stemor som fikk neste strikke pakke. For en stund siden spurte jeg om hun hadde prøvd strikka kluter, noe hun ikke hadde. Og siden hun er så fantastisk som hun er, fortjente hun å få prøve disse herlige klutene. Da vi var hjemme nå i helgen kunne hun fortelle at hun hadde prøvd en og hun likte de veldig veldig godt. Det gleder et strikkehjerte 







3 hvite & 3 i lillanyanser





★ 



Tuene pakket inn i cellofan og sammen med de hvite tuene ligger en oppvaskbørste fra Søstrene Grene :)


Jeg har laget meg personlige merkelapper som dere ser på bildet. Bestilt stempler fra ebay. På baksiden skriver jeg evt størrelse og vaskeanvisning, synes det gjør det lille ekstra på innpakkingen :)

Til helgen går ferden først til Tønsberg så videre til Oslo. Glerder meg veldig til å dra litt bort sammen med min lille familie 
Om noen har tips til plasser som er garnrelatert jeg bare MÅ innom når jeg er i område tar jeg gjerne imot tips. Har veldig lyst å besøk Pickles sin butikk :)

Håper dere får en super helg og koser dere masse!Høsten er en herlig årstid jeg bare elsker Nå skal jeg planlegge strikkeprosjekter for når vi er borte Når man skal ut på tur må man jo få starte på noe nytt, sant? ;)

Klem Jeanette 

9 kommentarer:

  1. Så nydelig dress! Fletter gjør virkelig så mye for et plagg:-)

    Flott gave du hadde laget til stemoren din. Det var en fin måte å vise at man setter pris på noen.

    God tur sørover! Pickles må du jo bare komme deg innom:-)

    SvarSlett
  2. Likte veldig godt dressen din!!! Svak for fletter som jeg er:) Heldig mottaker (og mamma)

    SvarSlett
  3. Den var berre utruleg nydeleg!!! :)

    SvarSlett
  4. Nydelige gaver den lille nyfødte har fått! Utførelse og fargevalg er virkelig vakkert!

    SvarSlett
  5. For en kjempesøt dress du har strikket! Veldig fin gave. Søte kluter også, hører jo så mye skryt av hjemmestrikkede kluter. Jeg skal også til Oslo om tre ukers tid, og da skal jeg definitivt innom Pickles! I tillegg vurderer jeg Tjorven garn, siden de er Drops Superstore. Nøstebarnbutikken hadde nok heller ikke vært så dumt, der selger de jo både garn og klær ;)
    Håper du har hatt en fin helg, klem fra Martine

    SvarSlett
  6. ... Og nå ser jeg på datoen at du antakelig allerede har vært i Oslo.. Jaja, håper vi får se dine garninnkjøp fra Oslo ;)

    SvarSlett
  7. Så innmari nydelig dress!! Jeg har jo sett Ane sin også, men så fin den ble i blått! Og med verdens søteste lue til♥♥♥
    Heldig den som får denne gaven ja!

    Den innpakkingen din av kluter og oppvaskbørste var kjempefin! Og med de lappene på var det virkelig flotte gaver. Kanskje noe jeg burde tenke på også....

    Ønsker deg en flott høstdag videre! Og gleder meg til neste oppdatering☺

    SvarSlett
  8. Så koselig blogg du har. Og en nydelig datter... Flott dåpskjole og masse annet fint du har strikket også. Takk for titten.

    SvarSlett
  9. Herlige gaver du har laget. Den flotte dressen var knallfin - ekstra snerten med flotte fletter på. Prikken over i'en var tilbahør og fine knapper på :D

    Hjemmelagede kjøkkenkluter er supre greier. Har prøvd litt forskjellig garn og laget mange i ulike fargenyanser. Det er kjapt og smart. Har noen slike børster liggende - koselige smågaver. Du har gjort deg ekstra flid med herlig innpakning av både kluter, kost og cellofan. Det skal ikke så mye til for å gjøre det både personlig og ekslusivt.

    Liker stempel og tag, love it! :)

    Nyt dagen!
    Klem, Eli Kristin

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...