fredag 1. mars 2013

Spiderman Votter & Lue ✩

I verden til tanteskatten på 4 år er det blant annet spiderman og batman som er in for tiden. Jeg hadde lenge tenkt å strikke disse vottene til han. En lørdag heiv jeg meg til med å handle inn garn og satt igang strikkingen. Var redd de skulle bli for små så la først opp på pinne nr 3, men fant fort ut at det ble alt for løst og stort. Så valgte å strikke vottene i 2,5 mm. Valgte også å strikke en litt lengre vrangbord. Oppskriften sier 16 omganger, mens jeg strikket 20 omganger.







Dette var mitt første møte med garnet Sisu og det blir sikkert ikke siste gang jeg strikker med det. Syns ikke det var suuupergodt. Men greit nok.

Om jeg skal strikke disse pånytt ville jeg ha strikket vrangborden med pinne 2 mm.

Luen 



Etter inspirasjon fra DuBedaare på Ravelry ble det også en lue til skatten. La opp 120 masker på pinne 2,5, strikket vrangbord i 5 cm. Byttet så til pinner 3 og strikket mønsteret.

Kjøpte 1 nøste hver av fargene rød, blå og svart. Enda er det en del garn igjen. Settet er fort gjort å strikke og det var deilig å strikke med andre farger enn rosa, som det går mye i for tiden, hehe.





Oppskriften finner du HER
Str: 3-4 år
Garn: Sisu
Pinner: 2,5 mm til vottene. 2,5 mm til vrangbord lue, 3 mm resten av luen

Nå skal jeg kose meg med strikking, fortsette på prosjektet med garnet Merino Extra Fine. Håper på å få strikket det ferdig iløpet av helgen.
Hva har du på pinnene?

God helg! :)


Klem Jeanette 

7 kommentarer:

  1. Kjempe kult sett:) Blir nok en som blir glad for dette.
    Sisu er er mykt og godt garn. Tenker jeg skal finne litt sisu rester nå og strikke noen små babysokker og luer.
    Et annet tips du kan prøve hvis du syntes vrangborden ble litt løs er å strikke de rette masken vridd. Jeg gjør alltid det på vrangborden og synes den blir fastere da.
    God helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha :) Ja synes Sisu var et helt ok garn :) Gleder meg til å se babysokkene og luene :)
      Takk for tips!

      Ha en fin kveld :)

      Slett
  2. Utrolig tøfft lue- votte- sett. Tenker tanteskatten din blir glad, ja - De gjør gjerne det. Heldige er de som har ei strikkeflink tante. Ei riktig god helg til deg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Han ble godt fornøyd :) Takk for det :)

      Ha en fin kveld :)

      Slett
  3. For et kjempefint sett, regner med det var en som ble glad for det ;) Kjempefin blogg du har! Hit kommer jeg absolutt tilbake :) (jeg følger deg også på instagram allerede) ;) Ha en fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuuusen takk :) Han ble glad ja!Takk for fine ord!Jeg har fulgt din blogg en stund og du har masse hærlig inspirasjon :)

      Ha en fortsatt fin søndag du og :)

      Slett
  4. Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min! :)
    Måtte jo selvfølgelig ta en titt på bloggen din også. :)
    Masse spennende her! (Ble sittende å glo, hehe:)
    Og denne luen og vottene var knalltøffe, ikke sett dem før :) Tenker de bli glade :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...