søndag 17. mars 2013

Garn fra Danmark og nytt hefte ♡





Som så mange andre ble jeg inspirert og fristet da jeg leste innlegget til Blåbærlina om sin bestilling av Holst Garn fra Danmark. Ikke bare så garnet veldig delikat ut men det var på tilbud!Satt meg ned og bestilte med en gang. Gikk ikke mange dagene før det lå i postkassen. Og garnet såg like delikat ut i virkeligheten. Jeg gleder meg til å ta fatt på dette garnet som er et nytt bekjentskap for meg! :)






Som regel når jeg kjøper garn har jeg en plan for garnet. Det er sjelden jeg handler garn uten å vite hva det skal brukes til. Dette garnet hadde jeg i utgangspunktet ingen planer for. MEN dagen etter kom heftet; Babystrik på pinde nr 3 i postkassen fra Danmark. Så noen av disse hærlighetene går nok til et prosjekt eller to i dette heftet. Nydelige oppskrifter og jeg anbefaler absolutt dette heftet 





Om du også skulle bli fristet er du bare et tastetrykk unna og kan klikke HER å komme direkte til tilbudet ;)
 HER bestilte jeg heftet 


Noen andre som har prøvd dette garnet? Og hva har du strikket med det? 

Håper du har hatt en fin helg sålangt og at du koser deg videre denne søndagen 
Her har dagen sålangt gått til baking av brød og vasking av leilighet, mens jeg har tatt meg noen runder med strikking imellom slagene :)

Klem Jeanette 

9 kommentarer:

  1. Åh, garn fra Holst tar seg så fint ut! Nydelige farger :)

    Jeg har også handlet inn garn fra Holst, uten en konkret plan for garnet. Det ligger enda og venter på det rette prosjektet, sparer litt på det :) Fint å gjøre det også :)

    SvarSlett
  2. Nydelig garn!
    mmm... tror jeg må sjekke det ut litt mer... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg gleder meg virkelig til å teste det ut, hærlige farger :)

      Slett
  3. Ooo, for noen herlige garnnøster i fine farger! Kjenner at det rykker i fingrene etter å bestille men må klare å stå over i denne omgang. Blåbærlina skulle jo hatt provisjon av salget på det garnet;-)

    Har strikka endel med det garnet og lignende kvaliteter. PAsser perfekt til Nøstebarnoppskrifter og ikke minst det nye heftet ditt:-) Gir lette og holdbare plagg!

    Eneste minus med det, syns jeg, er at spinneoljen som det er satt inn med lukter og føles litt ekkel. Tror kanskje det er fordi jeg strikket med det når jeg var gravid og kvalm og da ble det liksom ekstra mye lukt og kvalme. Men - heldigvis hjelper det å vaske nøstene før bruk:-)

    Blir spennende å se hva du skal lage!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ååå tusen takk for tips :) Kan tenke meg at det lukter litt ja.. Får se om jeg ikke vasker det før jeg tar det i bruk eller om jeg "står han av". Men kan tenke meg at slik lukt ikke er særlig god når man går gravid og er kvalm.

      Her rykker det i fingrene til å bestille litt mer.. Tanken slår meg jo; hva om jeg ikke får nok når jeg holder på med et prosjekt? ;)

      Ha en fin dag :)

      Slett
  4. Haha flere enn meg som ble fristet av blåbærlina! Lurte også på å kjøpe dette heftet, får se om jeg finner det "tilfeldig" i en butikk en dag ;) Spennende å se hva du strikker frem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg var nok ikke den eneste ;) Ja greit å finne det tilfeldig så kan du jo se igjennom det før du kjøper det :)

      Ha en fin dag :)

      Slett
  5. Det heftet er helt nydelig! Jeg har mest lyst til å bare begynne på alt som er inni det med en gang! :)

    SvarSlett
  6. Hvor mye garn handler du nr du handler fra danmark? Er det ikke under 200 kr man må for å unngå tollavgift? Men er det porto eller skal posten ha litt unsett? Tenkte å bestille flere "pakker" under 200, men kom på at det blir kanksje like dyrt i portoavgift som hele pakken hadde blitt i toll?
    Hehe, komplisert spørsmål;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...