fredag 1. november 2013

Ribbestrikka babybukse fra Nøstebarn ★

Har skjønt at slike ribbestrikka bukser er et must og at de er veldig praktiske. Men å strikke ribb har aldri vært noe særlig fristende. Men den siste tiden har jeg sett barn med slike bukser rundt omkring, jeg har også sett folk strikke av garnet jeg har brukt og det hadde jeg liggende. Så når jeg da bestemte meg hadde jeg lenge hatt lyst til å strikke striper. Så jeg så det som en gyllen mulighet å friste meg selv med stripestrikking. Gikk overraskende fort å strikke buksen, men det tror jeg kun kommer av at jeg strikket striper ned langs fotene. 



 ★★★




Oppskriften er fra boken Strikk til Nøstebarn 
Str: 0-1 år 
Garn: Drops Baby Alpaca Silk
Pinner: 3 mm

Endringer: Strikket ca 20 cm før økning til kilen.
Strikket benene ca 4 cm lengre enn oppskriften sa. Felte ikke av kilen, men satt de på sikkerhetsnål og felte av tilslutt med three needle bind off metoden. Felte fotene av med pinne 4 mm (enda er det litt stramt)

Morsomt å strikke striper, men ikke fult så morsomt med all trådfestingen ;) Buksen er blitt brukt masse, og håper den kan brukes leeeenge :)

Ikveld regner jeg med det er mange strikke-entusiaster som benkrer seg fremfor tven og ser på nasjonal strikkekveld. Her blir definitivt ikke gullrekka prioritert. Har gledet meg i flere dager nå og kan nesten ikke vente til klokken blir 20:05 :) Et nytt prosjekt er funnet frem til anledningen og det gjør at jeg gleder meg enda mer :)

Skal du se Nasjonal Strikkekveld?

Ønsker alle en fin helg 

Klem Jeanette

8 kommentarer:

  1. Åh i alpakka silk må den være deilig myk :) lurt! Skal i alle fall innom strikkekvelden, hvor mye jeg får se vil vise seg ;)

    SvarSlett
  2. Fin og praktisk bukse, effektivt med striper når man strikker noe kjedelig ;)
    Jeg koser meg med strikk mellom hendene og på tv :)

    SvarSlett
  3. Søt og praktisk bukse! Jeg tror nok den kan brukes lenge, spesielt siden ribbestrikken er så elastisk :) Gjett om jeg også gledet meg til nasjonal strikkekveld! Jeg storkoste meg gjennom hele programmet, og jeg begynte også på et nytt prosjekt til anledningen (tømmerhoggergenser til mannen) :) Likte best innslaget med de 100 vottene fra Lofoten. Der ble jeg inspirert til å strikke mer mønstervotter :)

    SvarSlett
  4. Nydelig bukse i herlige farger. Ull buser er vel det mest praktiske som finnes :)
    Ha en fin mandag.

    SvarSlett
  5. Veldig praktisk med disse buksene, har lenge ønsket å strikke en slik selv. Fine farger har du valgt:)

    SvarSlett
  6. Superfine bukser - ja det er kanskje ikke så morsom strikk men syns nå de er virkelig anvendelige :) Strikkekveld så jeg på men smil om munenn fra sofaen her i København, håper du kosa deg også :)

    SvarSlett
  7. Fin bukse, og striper er kjekt, da ser man at det vokser. :)

    SvarSlett
  8. Ribbebukser er deilig og varmt til de små! Og ja, striper gjør at det går fortere - det er jeg heeeelt sikker på:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...