søndag 3. mars 2013

Baby ullbukse med seler ♡


Strikket i viking babyull. Dette garnet var ikke noe godt å strikke med etter min mening. Garnet skiller seg veldig lett og det er hardt å strikke med. Det havner nok ikke blant mine favoritter, og kommer nok ikke til å strikke med dette garnet igjen.







Buksen er strikket etter oppskrift fra Myk Start, en bok jeg virkelig anbefaler, mange fine oppskrifter! Nøstebarnboken og Myk Start er et must i alle sine strikkeres bokhylle ;)



Knappene er kjøpt på Panduro. 











Oppskriften er Ullbukse med seler, den finner du i den fine boka Myk Start
Str: 4-8 mnd
Garn: Viking Baby Ull
Pinner: 2,5 mm & 3 mm
Endringer: Har strikket glattstrikk istedet for riller som oppskriften sier. 

Velkommen til nye følgere og koselige kommentarer!Det varmer strikkehjertet og gjør det enda mer gøy å blogge :)

Ha en fin søndag 

Klem Jeanette 

5 kommentarer:

  1. Så skjønn bukse:-) Jeg strikka også denne til minstegutten min da han var i magen og den var ganske så langdryg å strikke - men ble veldig fornøyd med resultatet.

    SvarSlett
  2. Så fin den var! :) Takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Jakkene står ikke i Nøstebarnboka dessverre. Den er i det siste heftet de ga ut, høsten 2012. Så det måtte jeg kjøpe. Men vel verdt pengene. :)

    SvarSlett
  3. Kjempe fin bukse :) ENig med at de to bøkene er nødvendig for en hver strikker :)

    SvarSlett
  4. Nydelig bukse med skjønne knapper på. Helt enig, de bøkene er et must i bokhylla. Mange flotte oppskrifter og inspirasjon å finne der :)

    SvarSlett
  5. fin den var! :) noe av det første jeg strikket selv, og noe jeg var mest fornøyd med også :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...